Voorbeelden van Onderzoek

Klanttevredenheid: Zijn uw klanten tevreden over uw producten en/of diensten? Zijn ze meer tevreden over u dan over uw concurrenten? Wat zijn uw sterke en zwakke punten in de ogen van uw klanten? Zouden uw klanten uw bedrijf aanbevelen bij anderen?
Als u over e-mailadressen van uw klanten beschikt kan een klanttevredenheidsonderzoek snel en makkelijk worden opgezet. Kijk bij het kopje Net Promotor Score voor meer uitleg over een NPS-meting.

Waarvoor kiest de klant?: Een bedrijf twijfelt tussen twee weggevertjes. Welke vindt de klant het leukst? Dat hoeft niet altijd overeen te komen met het oordeel van de marketeer die bij het bedrijf werkt. Vergelijkbare vragen doen zich voor bij de keuze van BN’ers voor een bepaalde reclamecampagne: wie vindt de consument het beste bij uw bedrijf passen? Of wat is de beste naam voor een nieuw product? Over dergelijke vragen kun je lang of kort praten, maar het oordeel van de doelgroep/consument zou beslissend moeten zijn. One Question kan deze consument makkelijk en snel om een oordeel vragen.

Hoe beoordelen klanten een nieuw product?: We kunnen allerlei vragen bedenken over een nieuw product, maar vaak is het het meest effectief om een aantal klanten bij elkaar te zetten en ze dat nieuwe product te laten zien. Onder leiding van een ervaren moderator levert zo’n onderzoekssessie waardevolle en direct bruikbare informatie op. One Question kan dergelijke groepsdiscussies organiseren, eventueel ter besparing van kosten, op de locatie van de opdrachtgever.

Optimaliseren van de online communicatie: Je hoeft niet altijd de consument te vragen wat hij van de communicatie van een bedrijf op internet vindt. One Question heeft een onderzoeksmodel ontwikkeld waarbij zij, als mystery guest, vragen stellen aan de helpdesk of klantenservice. De analyse van de verkregen antwoorden laat nauwkeurig zien waar uw helpdesk goed in is en waar verbetering mogelijk is.

Wie doet wat?: Van veel producten is de penetratie bekend, maar wie is de gebruiker eigenlijk? Wie zet de televisie aan? Wie doet welke boodschappen? Wie heeft zich op een tijdschrift geabonneerd? En wie onderhoudt de tuin? Het antwoord op die vragen verbetert elke marketingstrategie.