Desk Research
Wat al bekend is hoeft niet opnieuw gemeten te worden. Waarom zou u het aantal hondenbezitters in Nederland laten meten als daar al cijfers over bekend zijn? One Question kent als geen ander de weg naar alle opgeslagen informatie in databanken, op ministeries, in bibliotheken en uiteraard op het internet. One Question kan die data snel verzamelen en op waarde schatten en kan in korte tijd een pragmatisch overzicht leveren van al datgene wat al bekend is over de vraag van de opdrachtgever. Uiteraard is niet alles bekend, en in veel gevallen kunnen opdrachtgevers dergelijke analyses ook zelf maken. Maar vaak betekent het inschakelen van One Question een besparing van geld en vooral tijd.
Een voorbeeld: een winkelketen overwoog een klantenkaart in te voeren, maar vroeg zich af of het nog wel van deze tijd is en of ze er niet te laat mee komen. Een snelle desk research analyse leverde een compleet overzicht op van alle retailers die met klantenkaarten werken, en de successen die daarmee behaald zijn, alsmede de problemen die zich daarbij voordoen. Voor deze betrokken klant een reden om het plan voor een klantenkaart nog maar een tijdje in de ijskast te houden.
Nog een voorbeeld: een opdrachtgever verkoopt elektrische grasmaaiers. Maar hoeveel gras valt er eigenlijk te maaien in de Nederlandse tuinen? Eerst werd in kaart gebracht hoeveel tuinen er in Nederland zijn in relatie tot het type woning. Daarna werd via een steekproef van tuinbezitters gemeten hoeveel tuinen over een grasmat beschikken en hoe groot die grasmat is. Een koppeling van beide onderzoeken leverde een nauwkeurig beeld op van het marktpotentieel van grasmaaiers.